psikoterapi-ile-erken-bosalma-tedavisi

Psikoterapi ile Erken Boşalma Tedavisi

Erkeklerin yaşamış olduğu cinsel sorunların başında, erken boşalma problemi yer almaktadır. Erken boşalma kısaca, erkeğin cinsel ilişki esnasında kontrolsüz olarak boşalması durumudur. Öyle ki, çoğu erkek cinsel ilişkiye henüz boşalmadan ya da cinsel ilişkiye girdikten birkaç dakika sonra boşalabilmektedir. Buradan yol çıkılarak erken boşalma erkeğin vajinaya girmeden, giriş esnasında ve ilişkiye girdikten hemen sonra boşalması olarak nitelendirilmektedir. Böyle bir sorunu olmayan erkeklerin, boşalma zamanını kontrol etmesi mümkündür. Fakat erken boşalma sorunu yaşayan erkekler, boşalma refleksini kontrol edemezler. Cinsel ilişkinin başladığı andan itibaren uyarıldıkları an, kontrolsüz ve hızlı bir şekilde boşalma sorunu yaşarlar.

Erken boşalma sorunu, genel olarak genç erkeklerde görülen bir rahatsızlıktır. İlerleyen yaşlarda cinsellikte oluşan yavaşlamalar dolayısıyla, yaşlı bireylerde erken boşalma durumu daha azdır. Erken boşalma tanıları arasında, az bir cinsel uyarılmayla vajinaya girmeden ya da girdikten hemen sonra boşalma olması ve sorunun sürekli bir biçimde devam etmesi yer almaktadır. Erken boşalma tanısı koyulurken bireylerin cinsel ilişkiye girme sıkılığı, cinsel partnerin ya da cinsel ilişkiye girilen ortamın yeni olması gibi etkenlerinde göz önünde bulundurulması gerekmektedir.Erken boşalma için net tanı koyabilmek için ise, bireylerin 6 ay boyunca aktif bir şekilde cinsel ilişkiye girmeleri gerekmektedir.

Erken Boşalma Nedenleri Nelerdir?

Erkeklerin sıkça yaşamış olduğu erken boşalma nedenleri şu şekilde sıralanmaktadır;

• Cinsel birliktelik konusunda tecrübesiz olma
  • Ergenlik döneminde sıkça yapılan mastürbasyon
  • Depresyon ve anksiyete
  • Stres, yorgunluk ve tedirginlik
  • Ergenlik döneminde cinsel açıdan baskı altında yetişme
  • Hamile bırakma korkusu
  • Partner tarafından reddedilme
  • Cinsel ilişki için oluşturulan ortamın güvensiz olması
  • Cinsel ilişkiden hastalık kapma endişesi
  • Cinsel partnere karşı isteksiz olma
  • Genelev alışkanlığı
  • Cinsel partnere duyulan aşırı bağlılık ve sevgi
  • Cinsel ilişkiyle alakalı bilinçaltında oluşan olumsuz düşünceler
  • Penis başının aşırı hassas olması
  • Cinsel uyarım konusunda eksik kalınması
  • Cinsel isteğin oluşturduğu gerginlik
  • Suçluluk veya günah işliyormuş duygusu
  • Cinsel partneri mutlu edememe korkusu
  • Cinsellik konusunda cinsel partnerle çatışma
  • Bireyin penise verdiği önem

Erken Boşalma Psikoterapi ile Nasıl Tedavi Edilir?

Erken boşalma sorunu yaşayan kişilerin mutlaka tedavi olmaları gerekmektedir. Erken boşalma tedavisinde kullanılan birçok yöntem bulunmaktadır. Bunların başında elbette ilaçla tedavi gelmektedir. Özellikle uyuşturucu krem ve spreyler, erken boşalma tedavisinde kullanılmaktadır. Fakat bu uyuşturucu sprey ve kremler, yalnızca penis üzerinde yer alan sinir uçlarını uyuşturmaktadır. Fakat erken boşalma sorunu, tüm sinir sistemiyle alakalı bir durum olduğu için sorunun çözümünde etkili olmayacaktır. Buna ek olarak penisin uyuşmasını sağladığı için, cinsel ilişkiden zevk alınması da pek mümkün olmayacaktır. İlaçlı tedavinin içerisinde, özellikle depresyon tedavisinde kullanılan ilaçlar da yer almaktadır. Fakat uzun süre ilaç kullanımı da vücut sağlığı açısından tavsiye edilen bir yöntem olmayacaktır.

Bir diğer erken boşalma tedavisi ise, sık-bırak tekniği olacaktır. Sık-bırak tekniği, erken boşalma problemi yaşayan bireylerin evde sürekli olarak tekrar etmeleri gereken bir tedavi şeklidir. Tekniği kısaca açıklayacak olursak, ön sevişme ile birlikte başlayan cinsel ilişkide boşalma durumuna gelen erkeğin, penis başını boşalma etkisi geçene kadar sıkıp bırakması yöntemidir. Boşalma etkisi geçtikten sonra, ön sevişmeye tekrar devam edilir ve yine boşalma olacağı an sık-bırak yöntemi tekrar edilir. Birkaç kez tekrarlanan bu pratiklerle, bireylerin boşalma refleksini kontrol etmesi sağlanır.

Erken boşalmanın çözümü, boşalma refleksini kontrol etmeyi öğrenmekten geçmektedir. Şayet erken boşalma sorununun altında herhangi bir tıbbi sebep yatmıyor ise, hastaların cinsel terapi tedavilerine başvurmaları gerekmektedir. Yapılan birçok araştırmada erken boşalma sorunlarının tıbbi nedenlerden çok, psikolojik nedenlerden kaynaklı olduğu belirtilmiştir. Erken boşalma için verilen cinsel terapilerin, mutlaka alanında uzman ve bu işin eğitimi almış terapistler tarafından yapılması gerekmektedir. Ancak bu sayede erken boşalma tedavisinde başarı sağlanabilecektir. Erken boşalma sorunu yaşayan bireylerin, cinsel partnerleri ile birlikte tedaviye gelmeleri, tedavinin daha kısa sürede ve başarılı bir şekilde gerçekleşmesine olanak sağlayacaktır.

Cinsel terapide asıl amaç, erken boşalma sorunu yaşayan bireylere yapılan olumlu yaklaşımlarla uzun ve geç boşalma gerçekleştireceği ilişki dönemlerine alıştırmak olacaktır. Buna ek olarak erkeklerin uyarılmasının ardından boşalma meydana geleceği andan önce ilişkiye ara verip, isteklerini kontrol edebilme yeteneğini kazanması gibi ev ödevlerini de sürekli olarak tekrar etmesi gerekmektedir. Cinsel terapi ile birlikte, bireylere boşalma olmadan cinsel isteklerin şiddetine dayanma yetisi kazandırılır. Bu sayede öncesinde boşalma ile ilgili olan alışılmış davranış yıkılarak, yerine yeni öğrendiği davranışların kullanımı sağlanır.

Psikoterapi Süreci Nasıl İlerler?

Bireylerin cinsel terapi tedavisine inanması ve bu konuda kararlı olması, erken boşalma probleminin çözümünde başarı yakalamayı arttıracaktır. Cinsel terapi tedavisiyle, erken boşalma problemi yaşayan bireylere, erken boşalma korkusundan sıyrılmaları konusunda da destek verilmektedir. Bu sayede bireyler korku yaşamadan yalnızca sevişme hazzına odaklanıp, hem cinselliği daha doğal yaşayacaklar hem de erken boşalma probleminden kurtulacaklardır. Cinsel terapi tedavisinde uygulanan ev ödevlerinin amacı ise, cinsel birliktelik esnasında duygu ve duyumlara odaklanmayı sağlamak olacaktır. Bu sayede yüksek uyarım duyumları hissedilerek, boşalma kontrol altına alınacaktır. Ev ödevlerinin düzenli ve devamlı bir şekilde gerçekleştirilmesi, cinsel terapi tedavisinin başarısını büyük oranda etkilemektedir.

Psikoterapi ile Vajinismus Tedavisi hakkında bilgi almak isterseniz eğer ki; İlgili linke tıklayabilirsiniz.