Fibromiyalji Nedir? Hipnoterapi ile Tedavi Süreci | Dr. Ender Vardar ile Bütüncül İyileşme Serisi

Merhaba, bugün bütüncül iyileşme serimizde bahsetmek istiyorum. Halk arasında yumuşak doku romatizması, kas romatizması olarak biliniyor. Ve oldukça da yaygın görünüyor. Toplumumuzda yüz kişiden üçünde fibromiyalji var. Milyonlarca kişi bu sorunu yaşıyor. Ve maalesef kadınlarda on kat daha fazla görülüyor. Fibromiyalji yaygın görülen kas ağrıları, tanımlanmış on sekiz tane tetik nokta var. Bundan on bir tanesi görüldüğünde tanısı konuyor son yıllarda yaygın ağrıların görülmesi ön planda ve kronik yorgunluğun olması, halsizliğin olması, uyku bozukluklarının, baş ağrılarının, mide bağırsak şikayetlerinin olması da bunlara tanı da çok çok önemli. Nedeni tam olarak bilinmiyor. Altta genetik faktörlerin olduğu söyleniyor. Ayrıca çevresel faktörler de çok önemli. Stres çok önemli bir faktör. Özellikle gözlemlediğim bu kişilerin kaygılı, mükemmeliyetçi bir kişilik yapısına sahip olmaları. Çoğunlukla stres ile tetiklenen bir durum var. Aza olabilir, bir vefat olabilir. Onun tetiklemesiyle ağrılar başlıyor ve çok artabiliyor. Kişinin yaşam kalitesini çok bozabiliyor. Kendisiyle, çevresiyle iletişimini düşünün bütün gün ağrıları olan bir kişinin dikkatinin dağılacağı, uyku problemleri yaşayacağı, çevresiyle iletişiminin bozulacağı aşikar. Bu kişilerde mide bağırsak problemleri de olabiliyor. Şişkinlik, gaz, belki bazen kabızlık, bazen ishal, bazılarında tiroit problemleri olabiliyor. Baş ağrıları olabiliyor. Gerilim tipi baş ağrıları olabiliyor bunların hepsi aslında bahsettiğim gibi kronik bir sendrom gibi birçok belirtinin iç içe geçtiği bir durum. Genellikle fizik tedavi uzmanlarına, romatologlara başvuruluyor. Buna bazen psikiyatristlerde müdahale ediyor. Bize genellikle psikiyatristlerden, romatologlardan hastalarımız bütüncül iyileşme anlamında bunların stresleriyle ilgili kaygılı, endişeli, depresif kişilik yapılarıyla ilgili psikoterapi ve hipnoterapi için yönlendiriliyor. Burada en önemli kısmı bence bu kısmı kişinin kişilik yapısının yarattığı durumlar, ilaçlı tedaviler de var. Bir de ilaç dışı tedaviler var. İlaç tedavilerine eklemlenebilir bu benim bahsedeceğim uygulamalar. Psikoterapiyle, hipnoterapiyle, diğer tedavi yöntemleriyle birlikte bir süre sonra ilaç kullanımı da ortadan kalkabiliyor. Bilişsel, davranışçı psikoterapi yöntemlerini, hipnoterapi ile entegre ettiğim psikopirapi dediğim bir tekniği uyguluyorum. Bu kişilerde hareket spor yapmak, iyi uyumak bağırsak sağlığının iyi olması çok çok önemli. Bu kişiler spor yapmaları gerektiğini biliyorlar ama genellikle yapamıyorlar. Iyi bir uyku düzeni olmuyor. Bu kişilerde hipnoterapiyle ve psikoterapiyle yeni bir davranış, yeni bir bakış açısı, bilişsel olarak yeni bir arka planda yanlış düşünceler, bilişsel çarpıtmalar varsa onların düzenlenmesi, hipnoterapiyle de bilinç dışı sorunlar varsa onların düzeltilmesi, spor yapma alışkan kazandırılması, daha derin, iyi uyku sağlama teknikleriyle çok fazla yardımcı olabiliyoruz. Ayrıca manyetik alan tedavisi dediğimiz manyetik frekanslar, rezonansla ağrıyla ilgili çalışabiliyoruz. O ağrıyı kesebiliyoruz. Bu kişilerin ayrıca mide bağırsak sistemiyle ilgili sıkıntıları varsa, ki genellikle benim gözlemlediğim, gaz, şişkinlik, kabızlık şikayetleri oluyor. Bunun arka planında dokunan bazı gıdalar olabilir. Gıda intoleransları olabilir. Bazı kişiler çok fazla mide asidini yok eden, mide koruyucu adı altında piyasaya sunulan ama midedeki asidi tamamen sıfırladığı için ciddi sorunlara neden olan, sindirim sorunlarına neden olan ayrıca yiyeceklerin içindeki bakterilerin, virüslerin ve diğer maddelerin, direkt ince bağırsağa geçip orada üremesini pek istemeyiz. Bu durumlara neden olup bağırsak geçirgenliğini bozup, bağırsaktaki kötü bakterilerin kana geçerek bütün vücutta yarattığı bir enflamasyon, bir yangı ya da bu sorun çok artabiliyor. Bu bütüncül bir bakış açısıyla çözebiliyoruz. Hem psikoterapiyle, hipnoterapiyle, bazı besin destekleriyle, antioksidanlarla, doğal sindirimi sağlayacak enzimlerle, enflamasyonu giderecek, antienflamatuar dediğimiz bitkisel desteklerle ve iyi uyuyarak, spor yapmalarını sağlayarak, arka plandaki stresleri giderecek terapi teknikleriyle, entegre ettiğimizde çok iyi sonuçlar alınabiliyor. Herkese ağrısız, sağlıklı, huzurlu günler dilerim

İlginizi Çekebilecek Videolar