butuncul-saglik

Bütüncül Sağlık

21. yüzyılda yepyeni bir sağlık anlayışının eşiğindeyiz. Artık insan bedenini makine gibi gören sağlık anlayışından, bedensel, zihinsel,duygusal ve ruhsal sağlığı da içeren; Bütüncül Sağlık anlayışına çoktan geçildi. Zihinsel,duygusal ve ruhsal sağlığımızın bedensel sağlığımızı direk etkilediğini artık çok iyi biliyoruz.

Bütüncül Tıp, modern tıbbın tanı ve tedavi yöntemlerinin yanı sıra etkin, bilimsel ve doğal yöntemlere de yer veren tamamlayıcı, bütüncül bir tıp yaklaşımıdır. Amaç, sağlık sorunlarının çözümünde öncelikle, en az yan etkili ve doğal yöntemleri kullanmak ve sadece hastalık belirtilerini geçici bir süreyle gidermek yerine sorunların kökenine inerek tedavi etmektir. Dolayısıyla, bütüncül tıp, modern tıbbın alternatifi değil, onu da içeren daha bütüncül bir sağlık modelidir.

Dünya Sağlık Örgütü sağlığı bedenen, ruhen, zihnen ve sosyal anlamda tam bir iyilik hali olarak tanımlıyor. Sadece bedensel olarak iyi olmamız yeterli değil. Düşünce biçimimiz, ruhsal bakış açımız ve sosyal çevremiz zenginleştirerek sağlığı geliştirebiliriz. Zihin, beden, ruh dengesini korumamız çok önemli.

Çok sevdiğim bir Hint atasözü Bütüncül Sağlığı çok güzel tanımlıyor: “Her birimiz dört odadan oluşan bir eviz. Zihinsel, fiziksel,ruhsal ve duygusal. Her gün her odaya girmedikçe tam olamayız.”

Sağlıklı bir yaşam için bütüncül bir bakış açısının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Günümüzde hastalıklarımızın %80’i kronik hastalıklar. Sadece belirtileri (semptomları) tedavi ederek hastalıkları çözemeyiz. Yoğun Bakım uzmanı olarak çalıştığım dönemde çok ağır ve kronik hastalıkların tedavisi ile ilgilendim. Örneğin bir yatakta kalbindeki üç damar diğer yatakta tek damar ameliyatı olmuş hastam vardı. Üç damar ameliyatı olmuş hastam neşeli, keyifli biriydi. Hatta ‘Doktor bana en güzel hemşireyi gönderir misin?’ derdi. Bu hastalar çok çabuk iyileşiyordu ve birkaç gün sonra yoğun bakımdan çıkıyordu. Fakat tek damar hastası olduğu halde,, her şeyden şikayet eden mutsuz kişiler zor iyileşiyordu. Neredeyse her gün bu gözlemleri yapıyordum. İyileşmenin holistik, bütüncül yöntemleri bu yüzden çok önemli. İyi uyumak, iyi beslenmek,yeterince haraktli bir yaşam ve  içinize dönüp iç dünyanızdaki olumsuzlukları,duyguları çözmek iyilşemeyi hızlandırıyor. Yoğun bakımdaki hastalardan ve yakınlarından hep ‘keşke’leri duydum. Keşke sigaryı bıraksaydı,keşke,keşke. Aslında bütüncül bir bakış açısıyla keşke demeye gerek kalmadan, hastalanmadan da yaşayabiliriz.

Bana sık sık fiziksel ve ruhsal hastalıklardan kurtulmak için bir formül soruluyor. Bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirdiğimizde hastalanmadan önce yapacaklarımız çok daha ucuz ve kolaydır.

Bedensel, Zihinsel Ve Ruhsal Anlamda Sağlıklı Olmak İçin Neler Yapabilirsiniz?

1. Sağlıklı  yaşamak için ilk sırada sağlıklı ve dengeli beslenmek geliyor. Böylelikle kanser riski bile yüzde 40 oranında azalabiliyor. Sağlıklı beslenmenin yanı sıra sigara ve alkolden uzak durmak da önemli. Yedikleriniz ve içtikleriniz ruh halinizi de aynı şekilde etkiliyor.
  2. Kaliteli ve alkali su içmeye özen göstermelisiniz. Susuzluk birçok hastalığa neden olmaktadır. Su bizim için en basit ama en etkili ilaçtır. Güne sağlıklı başlamak için çok basit ve etkili bir uygulama yapabilirsiniz. Birkaç bardak limonlu su mide, cilt problemlerine iyi gelecek, bağışıklık sisteminizi güçlendirecek, toksinlerden kurtulup rahatlamanızı sağlayacaktır.
  3. Dengeli beslenmeyle birlikte egzersiz yapmayı alışkanlık haline getirmelisiniz. Fiziksel ve ruhsal sağlığımız için fiziksel aktivitenin öneminden sürekli bahsediyoruz. Fakat ne yazık ki çoğu kişi sağlıklı bir yaşamın günü aktif geçirmekle başlayacağı gerçeğini göz ardı ediyor. Fiziksel hareketsizlik dünya genelinde ölüme neden olan risk faktörleri arasında obeziteden de önce geliyor. Egzersiz kilo almayı, dolayısıyla şeker hastalığı ve yüksek tansiyonu önlüyor; hatta bağışıklığı güçlendirerek hastalıkları engelleyebiliyor.
  4. Düzenli sağlık kontrolleri yaptırmak hastalıklarla ilgili erken tedbir almamız için gereklidir. Kontrollerinizi ihmal etmeyin.
  5. Uyku düzenimize çok dikkat etmeliyiz. Uyku hem bedenimiz hem ruhumuz için önemli bir deşarj olma zamanıdır. Uykudan 4-5 saat önce yemek yemeyi bitirmelisiniz. Uyku öncesi ekranlardan uzak durmalısınız. Yatmadan bir saat önce papatya çayı, ıhlamur veya dokunmuyorsa ılık süt içebilir, rahatlamak için kitap okuyabilir ya da sakinleştirici müzikler dinleyebilirsiniz.
  6. Stresi azaltmaya çalışmak ve stresi yönetmeyi öğrenmek de çok önemli. Belli aralıklarla bedensel, zihinsel ve ruhsal arınma yöntemleri(meditasyon, bilinçaltı çalışmaları, dua gibi) bizi güçlendirir.
  7. Düşüncelerimiz ve duygularımız hayatımızın her alanında bizi etkiliyor. Olumsuz düşünce yapılarından kurtulmalı, kullandığınız negatif cümlelerden kendinizi arındırmaya çalişmalıyız. İzlediğiniz filmler, haberler, konuştuğunuz şeyler de ruh halinizi doğrudan etkiler.
  8. Düzenli kitap okumak stres ve depresyonu azaltır, empati ve iletişim gücünüzü artırır, hafızanızı güçlendirir, can sıkıntınızı giderir, hayal gücünüzü genişletir. Sevdiğiniz şeylerle ilgilenmek, hobilerinize zaman ayırmak ruhunuzu beslemek için önemlidir.
  9. Doğayla yakınlaşmak, ayağınızı toprağa basmak, temiz hava almak negatif enerjilerden uzaklaşmanızı sağlayacaktır.
  10. Sevgi her şeyin ilacıdır. Bolca gülümsemek, sevdiklerimize sarılmak,dostlar ve güzel anılar biriktirmek iyleştirir ,hatta hastalanmayı önleyebilir.

Kliniğimde kişiye özel Bütüncül Sağlık Yönetimi uygulamalarım olan Fonksiyonel Tıp Uygulamaları, Hipnoterapi , Bio Regülasyon Terapi (BRT), Manyetik Alan Terapisi ve Bütüncül Psikoterapi ile holistik anlamda sağlığı hedefliyorum.

Hipnoterapi, bir psikoterapi yöntemi olup bilinçdışı değişimi en etkili ve kalıcı şekilde yapan, kökeni hipnoza dayanan terapi şeklidir. Fazla kilo, uyku problemleri, cinsel sorunlar, sigara, alkol, uyuşturucu, ilaç bağımlılıkları, fobiler, anksiyete, panik atak, erteleme,öfkeler, ağrılar, kişilik yapıları gibi birçok konuda hipnoterapi ile psikoterapiyi entegre ederek  bütüncül bir iyileşmeye katkı sağlayabiliyoruz.

Bilinçaltı Diyeti hakkında bilgi almak isterseniz eğer ki; İlgili linke tıklayabilirsiniz.