vajinismus-nedir

Vajinismus Nedir?

Vajinismus; günümüzde tüm dünyada kadınların sıklıkla yaşadığı bir tür cinsel fonksiyon bozukluğudur. Halk arasında cinsel ilişkiye girememe, ağrılı cinsel ilişki şeklinde de tanımlanan vajinismus problemi; pelvik kaslarının cinsel birleşme sırasında istemsiz bir şekilde kasılması ve bunun sonucunda cinsel ilişkiye izin vermemesi olarak da açıklanabilmektedir.

Günümüzde gerek kadın gerekse de erkekler birçok cinsel fonksiyon bozukluğu yaşayabilmektedir. Bu cinsel fonksiyon bozukluklarına neden olan faktörler fizyolojik ya da doğumsal olabilmesinin yanı sıra pek çoğu psikolojiktir. Vajinismus problemi de daha çok psikolojik tabanlı bir cinsel fonksiyon bozukluğudur ve mutlaka tedavi edilmelidir.

Vajinismus problemi yaşayan kadınlar cinsel birleşme sırasında ani ve istem dışı kasılarak cinsel ilişkinin gerçekleşmesine engel olmaktadır. Bu noktada ikili ilişkilerin olumsuz etkilenmesinin yanı sıra aynı zamanda birtakım psikolojik ve sosyolojik problemler de açığa çıkabilmektedir.

Vajinismus Kimlerde Görülür?

Vajinismus problemi daha çok sosyo-ekonomik açıdan düşük olan ya da inanç sistemlerinin insanlar üzerinde yoğun baskı oluşturduğu kapalı toplumlarda görülmektedir. Türkiye de söz konusu toplumlardan biridir ve vajinismus görülme oranı oldukça yüksektir.

Sosyolojik değerlendirmenin yanı sıra vajinismus probleminin aşağıdaki profillerde de görülme oranı azımsanmayacak ölçüdedir;

• İnanç sistemi baskısı ile yetişen kadınlar
  • Aşırı hijyen kuralları ile yetişen kadınlar
  • Psikolojik ve fiziksel şiddete maruz kalmış kadınlar
  • Cinsel tacize maruz kalmış kadınlar
  • Tecavüz gibi travmatik olaylara maruz kalmış kadınlar
  • Erkek hegemonyası altında yetişen kadınlar
  • Cinsel ilişkinin ayıp, günah ve kötü bir şey olduğu bilgisi ile yetişen kadınlar
  • Genital sistemlerinde doğumsal bir problem olan kadınlar

Vajinismus problemi yaşayan kadınlar için bu problem bir utanç kaynağı olarak algılanmakla birlikte en yakın çevreleri ile dahi paylaşamadıkları bir sır olarak kalmaktadır. Bu nedenle doktora başvurmayan ya da doktora başvurmayı sürekli erteleyen pek çok kadın bulunmaktadır. Ne var ki; vajinismus problemi kısa sürede tedavi edilebilen bir cinsel fonksiyon bozukluğudur. Ertelendiği sürece ise tedavi süreci uzamaktadır.

Vajinismus Nasıl Tedavi Edilir?

Vajinismus probleminde tek bir tedavi yöntemi bulunmamakla birlikte kişiye göre özel yöntemler uygulanmaktadır. Vajinismus problemini yaşayan kadınların yaşı, cinsel ilişki geçmişi, sosyo-ekonomik durumu, jinekolojik alanda sağlığı ve vajinismus probleminin öyküsünün değerlendirilmesi; tedavi süreci için büyük önem taşımaktadır.

Günümüzde vajinismus problemi; istem dışı kasılan kasların kontrolünün sağlanmasının yanı sıra kadının cinselliğe karşı olan bakış açısını dönüştürme disiplinlerine dayanmaktadır. Bu noktada uygulanan egzersizler (özellikle Kegel egzersizi ve nefes egzersizi), psikoterapi ve hipnoterapi yöntemleri oldukça etkili olmaktadır.

Vajinismus tedavisinde başvurulacak olan doktorun uzmanlık alanını mutlaka sorgulanmalıdır. Aksi halde ciddi psikolojik problemler açığa çıkabilmekte ve tedavi sürecinden herhangi bir dönüş alınamamaktadır. Aynı zamanda rahat hissedilebilecek bir ortamda; güçlü bir iletişim kuracağınız uzman ile tedavi sürecine başlanmalıdır.

Tedavi sürecinde kadının kendine, doktoruna ve tedavi yöntemine güvenmesi oldukça önemlidir. Aynı zamanda sabretmek ve tedavi sürecinde yaşanacak adımları sabırla beklemek gerekmektedir. Doktorun önerdiği ev ödevleri eksiksiz bir şekilde uygulanmalı ve partner desteği reddedilmemelidir.

Psikoterapi ile Vajinismus Tedavisi hakkında bilgi almak isterseniz eğer ki; İlgili linke tıklayabilirsiniz.

Gsm